Başımızın belası-Migren

                
               
  Hayatımdan kimbilir kaç gün çalmıştır. Kaç günün kaç saatini karanlık odalalarda,başım zonklayarak, işlerimi erteleyerek,mide bulantısı içinde,geçmesi için dua ederek geçirmişimdir. Nasıl bir ağrı olduğunu çekenler bilir. Kadınlarda daha çok görüldüğü bir istatistik,bunu strese daha açık olmamıza,omuzlarımızdaki ağır yüke ve duygusal dalgalanmalarımıza veriyorum ben..

                 Migren atakları gelmeden önce birkaç sinyal yollar. Gözde ağrı,genel bir isteksizlik hali ve halsizlik benim aldığım ilk işaretler. İlacınız varsa bu noktada almanız atağın şiddetini azaltabilir,düzenli bir ilaç kullanmıyorsanız, kendinizce önlemler alabilirsiniz.

     Migreni olanların uykusuz kalmamaya çok dikkat etmesi gerekir, uyku düzeninizi iyi ayarlayın. Su bizim için çok önemli, atağınızın geleceğini anladığınızda su tüketimini artırın.O an bir stres içindeyseniz,bu düşüncelerden uzaklaşmanız ve kendinizi rahatlatmanız gerekiyor. Mümkünse dışarı çıkıp temiz havada yürüyün, evdeyseniz loş bir odaya geçip dinlenmenizde fayda var. Kafeinli içecekler, özellikle kahve benim ağrımı artırıyor o yüzden ben hissettiğim andan itibaren içmemeye dikkat ediyorum. Sigara içiyorsanız, belirtileri farkettikten sonra içmemeye çalışın. Ses,ataklar sırasında bizi en çok rahatsız eden şeylerden biri. Çevremizdekilerin de bize bu konuda anlayış göstermesi gerekiyor, gürültülü ortamlardan uzak durun ve sessiz bir odada dinlenmeye çalışın. Gözlerimizi dinlendirmemiz çok önemli, işiniz de olsa erteleyin, kitap okumaktan ve bilgisayarlardan uzak durun. Evinizi sık sık havalandırın, kuru hava migreni tetikler. Evde çok parlak ışıklar kullanmamaya dikkat edin, televizyonunuzun ve bilgisayarınızın kontrast ve parlaklık ayarlarını düzenleyin. Migren hastalarının beslenmelerine dikkat etmeleri gerekir, haftada iki kere sevmeseniz de balık tüketmeye çalışın, omega 3 asitleri migrenle savaşınızda size yardımcı olur. Ben nane çayı ve melisanın ağrımı hafiflettiğini gördüm, bunları deneyebilirsiniz. Besin alerjiniz olup olmadığını araştırmak, önlem almak için önemlidir. Ben çikolatanın bende migreni tetiklediğini biliyorum, o yüzden çok sevsem de uzak duruyorum. Tamamen kurtulmak mümkün değil belki ama bunlar migrenle yaşamanıza yardımcı olabilir.

1 yorum:

  1. Evet kesinlikle katılıyorum size migren tam bir baş belası. Ben geçen gün kuzenimin tavsiyesi ile facede migrene son adında bir sayfa beğendim iyiki de beğenişim. Çünkü bu sayfada migren ile ilgili test var, uzman videoları var, yorumlar var, güncel bilgiler var. Sizlerde tavsiye ediyorum. Hatta size sayfanın linkinide vereyim.

    http://www.facebook.com/MigreneSon

    YanıtlaSil