Çağdaş Kadın


         
       Rahmetli Türkan Saylan, çağdaş kadın;çalışan,üreten ve cebine parasını koyan kadındır demişti. Sevgiyle anıyorum kendisini. Genel olarak doğru olmakla beraber eklemek istediğim şeyler var. Eğitim almış,kişisel gelişimine önem vermiş,öğrenmekten vazgeçmemiş kadın hepimizin kabülü çağdaştır. Ancak çeşitli nedenlerle çalışmayan ama bu saydığımız özellikleri taşıyan birçok kadın biliyorum ben. Kuzenim çok iyi bir üniversiteden mezun olduktan sonra ancak 6 ay çalıştı. Aşık olduğu adamla evlendi,çocuk yapmaya karar verdi, çocuğum bakıcılarla büyüsün istemiyorum dedi ve çalışmamayı seçti.


          Böyle yaparak hayattan elini ayağını çekti mi hayır.. Birçok derneğe üye oldu,onlar için ne yapabilirim diye düşündü,yardım faaliyetlerine destek verdi ve fırsat buldukça toplantılarına katıldı. Asosyal olmadı hiçbir zaman, ingilizceyi unutmamak için çeviri yapan arkadaşlarına yardım etti, çocuklarına anadillerinin yanında ingilizce öğretmeye çalıştı. Okumaktan hiç vazgeçmedi, evin o tantanasında, kitap saati ayırdı kendisine. Akıp giden zamanın gerisinde kalmadı, kendine birşeyler eklemeye uğraştı. O vaktini çocuklarına ve eşine ayırmayı seçti, bu seçim ondan birşeyler eksiltti mi bence hayır, o dünyanın en zor işini seçini, annelik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder