Kosgeb-Temel Girişimcilik Eğitimleri


      Uzun zamandır Kosgeb'in girişimcilik kurslarını takip ediyorum. Biliyorsunuz kosgeb girişimci desteğinden yararlanmak için bu kurslara katılmak gerekiyor. Kursa katılanlar daha sonra kosgeb desteklerinden (kuruluş desteği,ekipman desteği vs.) yararlanabiliyor. Kosgeb'in sitesinden eğitim çizelgesine arada göz atıyor,bana yakın bir yerde kurs açıldığında başvurmak için bekliyordum.

     Geçen ay başvurumu yaptım; başvuru sırasında fazla talep olduğunu, öğrencileri iki üç gruba ayırıp,yeni bir zaman çizelgesi hazırlayabileceklerini söylediler. Üzerinden fazla zaman geçmeden Kosgeb'den bir mail aldım, mailde öğrenciler, hangi grupta olacakları, eğitimin içeriğiyle ilgili bilgiler vardı. Gerçekten çok sevindim, bir kaç ay sonraya kalabileceği düşünüp,katılamamaktan korkuyordum.

     Kurs bu hafta itibariyle başladı. İlk gün bazı endişelerim vardı, çok mu kalabalık olacak,eğitmenler kim acaba, teorikte mi kalacak yeterince atölye çalışması olabilecek mi? Daha önce ınternette kursiyerlerin pek çok eleştirisini özellikle eğitimle ilgili okumuştum ve aynı durumda kalmak istemiyordum açıkçası. Girişimcilik hocasıyla tanıştıktan sonra boş yere düşünüp durduğumu anladım. Kosgeb bu eğitimleri ihale yoluyla hazırlamış ve beklentilerin oldukça üzerinde önce onu söyleyim. İlk günden girişimcilikle ilgili bilgilerin yanısıra iş fikirlerimizle ilgili beyin fırtınası yapma şansını yakaladık. Hocamız Nilüfer Arıak (Akdan danışmanlığın sahibi) yılmadan bize eksiklerimizi,fikrimizin güçlü yanlarını,neleri hesaba katmamız gerektiğini,genel yanlışları öğretiyor. Aklımda bir kaç fikirle başladım kursa, ne yapacağıma burada karar vereceğim demiştim, en doğru yerde olduğumu düşünüyorum bunun için. Kurs sonunda bir iş planı hazırlamamız gerekiyor, bu iş planı onaylandığı takdirde girişimcilik destek programından yararlanmaya hak hazanıyoruz. Kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık var, destek oranı %70. Bir iş kurmak isteyen kadınlara tavsiyem Kosgeb Eğitim programlarını takip edin, hem ücretsiz ve çok kaliteli bir eğitim alacaksınız hem de kosgeb'in desteğini kazanacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder