Marka Danışmanlığı-Yıldızı Parlayan Meslek

        Şirketler markalaşmaya ve marka değerlerini artırmaya gittikçe daha fazla önem vermeye başladı. Marka olmak hem kaliteli ürün hem iyi bir pazarlama stratejisi geliştirmek demek.. En basitinden bakarsak nescafe yada uhu gibi o ürünlerin adınızla anılmasını sağlamak kalite,zaman ,pazarlama becerisi  ve hedef kitlenin beklentilerini en üst düzeyde karşılamakla mümkün.
      Marka danışmanlığı da geleceğin gözde mesleklerinden biri bana sorarsanız. Bu alanda uzmanlaşmış insan sayısının az olması da bir avantaj.
Marka danışmanı ne yapar?
Pazarlama ve iletişim olmak üzere marka danışmanlığı iki ana bölüme ayrılır. Temel hedef şirketin marka stratejisini belirlemek,tüketicinin beklentilerini karşılamak ve onu marka geliştirme sürecine dahil edecek etkili iletişimi sağlamaktır.Siz şirketin marka geliştirme bölümünde yada reklam veren tarafında yer alabilirsiniz.
Kimler marka danışmanlığı yapabilir?
Üniversitelerin şu bölümü diye bir sınırlama yok ancak iletişim ya da işletme bölümü mezunları konulara daha hakim olabilir. İletişiminizin güçlü olduğunu düşünüyorsanız ve reklamlara ilginiz varsa bu tam size göre olabilir.
Bu alanlardan mezun olmayanlar sertifika programlarına ve konferanslara katılabilirler. Marka olmakla ilgili yazılmış kitapları takip edebilirler. Etkili bir diğer yol da staj yapıp, sektörü tanımak olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder